ENGLISH ONLY?
ENGLISH ONLY?
Jezikovno mesto logotip

JEZIKOVNO MESTO

Punčka ima 3 hruške ali zakaj se učiti jezik v jezikovni šoli?

Mnogokrat slišim: "Tečaji v živo so dragi. Saj imam aplikacije, spletne učilnice, spletne slovarje, youtube posnetke, kupil sem si učbenik, poznam nekoga, ki je živel v tujini ..."

Če uporabljate DUOLINGO in podobne mobilne aplikacije, gotovo znate oblikovati povedi, kot so: "Slon je jabolko. Punčka ima tri hruške." Za seboj imate že nekaj nivojev opravljenih, nekaj kolajn, ko pa želite spregovoriti v tujem jeziku in povedati kaj smiselnega in koristnega, preprosto ne spravite ničesar iz sebe.

Za učenje tujih jezikov, so koristni tudi spletni slovarji. Vendar je lahko težava, da ne znate to pravilno izgovoriti in uporabiti v povedih. Ste prepričani, da vam je google translate pravilno prevedel? Kako tvoriti povedi s pomočjo papirnatih ali spletnih slovarjev?

Vam pomagajo youtube kanali, kjer učijo tuje jezike s pomočjo vmesnega jezika angleščina? Pogledate par posnetkov in se vam ne ljubi več. Ne veste, kje začeti in kako nadaljevati? Se učite le preko spletne učilnice? Malo poskrolate gor in dol in se vam že ne da več, predvsem ker ni človeškega odziva, nihče vam ne popravlja izgovorjave, besednega reda in uporabo primernih besed v določenem kontekstu.

Ko govorimo že o sistematičnem učenju z repom in glavo, najprej pomislimo na učbenike. Učbeniki naj bi predstavljali rdečo nit učenja, zagotavljali naj bi kvalitetno vsebino, v kompletu z delovnim zvezkom za reševanje vaj. Ko zavijete v knjigarno z učbeniki za učenje tujih jezikov, ste lahko notri ure in ure (vsaj meni teče čas nenormalno hitro), pa ne veste, kateri učbenik izbrati za samoučenje. Pa čeprav se vam na prvi pogled en zdi bolj privlačen, ni nujno, da je vsebinsko kvaliteten.

To ugotavljamo učitelji, ki učimo že več let in smo stestirali na jezikovnih tečajih zajeten kup učbenikov. Eni učbeniki potrebujejo toliko dodatnega gradiva, ki ga pripravi učitelj, da kmalu izgubijo svoj pomen. Redki učbeniki so narejeni za samoučenje. Sodobni učbeniki vsebujejo veliko nalog za delo v paru ali v skupini in je učitelj, ki vodi tečaj, nepogrešljiv moderator pri izvedbi komunikativnih aktivnosti.

Mnogo tečajnikov mi pravi, da jih je učil ta in oni naravni govorec, vendar da so zgubili motivacijo, ker niso znali učiti. Vsak native-speaker še ni dober pedagog ali andragog (za poučevanje odraslih), mnogokrat mu manjka izkušnja učenja tega jezika, saj ga je usvojil v otroštvu, spontano in se ne sprašuje o pravilih in v katerih primerih veljajo ta pravila in kdaj so izjeme.

Ko se učimo nov tuj jezik, iščemo bližnjice, pravila, povezujemo svoje predznanje z novostmi, saj se v možganih ohranijo zapisi, ki so dobro med seboj povezani. Native-speaker je dobra izbira za kombinacijo z osnovnim učiteljem na višjih stopnjah, ko potrebujemo še več konverzacije, izboljševanje izgovorjave in uporabo zahtevnejšega besedišča, torej takrat, ko imamo že neko predznanje in smo pozorni na detajle.

Zakaj se učiti jezik v jezikovni šoli? Ker zagotavlja skupinske tečaje, ki stanejo manj, učenje v prijetni skupini je visoko motivirajoče. Tudi če je v skupini več udeležencev, to ni slabo, saj se ustvari dobro vzdušje, prisotne je več spodbudne energije. Več tečajnikov prispeva. Več je priložnosti za pogovor v skupinah in raznolikost jezikovnih iger.

Dober učitelj pa je moderator, ki usmerja in bdi nad vašim znanjem, napredkom, daje priložnosti za pogovor, se odziva na vaše pripovedovanje in rabo tujega jezika v kontekstu, pripravlja in skrbi za relevantno vsebino, uporablja slikovno in zvočno gradivo za boljše pomnenje in predvsem skrbi, da je jezik vznemirljivo doživetje. Le tako ostanemo prisotni, motivirani in napredujemo hitreje v znanju jezika in predvsem govorjenju, ki je po izkušnjah najtežji del.

Vsi prej navedeni viri pa so nam seveda v pomoč za širjenje besedišča in individualnemu hitrejšemu napredku. Najbolj učinkovita kombinacija je imeti učitelja in se v prostem času čim bolj obkrožiti z jezikom, ki se ga učimo.

Tečaji v živo niso dragi, ampak so dragoceni. Učitelj prinese v razred svojo energijo, s katero nam preda, to kar ve in zna. Dober učitelj začuti, kaj njegovi učenci potrebujejo in jim na tak način posreduje snov tako, da si lažje zapomnijo in nato jim ustvari priložnost, da to znanje uporabijo v naslednjih aktivnostih.

V nadaljevanju ne spreglejte članka z nasveti, kako se obkrožiti z jezikom kjerkoli, četudi je država, ki ta jezik govori lokacijsko daleč.

Bojana Petkovič (učiteljica španščine in češčine)

Vam je prispevek všeč?
Delite ga na socialnih omrežjih